lördag 1 juli 2023

Lamborghini och Ferrari speedtest

Idag var det dags och få sota ur en Lamborghini Huracan och en Ferrari 458 Italia med Dream car experience.
Det började ju fint när vi skulle åka upp till Lunda flygfält och såg 2 av deras bilar i diket.

Hur fan har dom lyckats med det där på en tor raksträcka med alla säkerhetssystem påslagna som ESC och CT.
Såg ut och va en pojkspoling med riktigt dålig självinsikt.

Blev lite försenat då vi skulle vänta in Lamborghini som vi skulle köra.

Men sen blev det åka av, tyvärr med rullande start och bara i Sport mode på Ferrarin och Strada mode på Lamborghini.

Men riktigt kul. Jag gillar ju Lamborghini lite mer. De har 4 hjulsdrift och jag tror de är lite lättare också, sen är det ett så jäkla härligt ljud i V10:an.

Men Ferrarin var inte fy skam heller. Men det märktes att den var mycket slöare i igångdraget. Vet inte hur mycket det gjorde att inte få köra i race mode utan allt påslaget.

Men jag kom i alla fall upp i runt 220-230 på flygrakan. Trodde dock inbromsningen skulle kännas mer då jag tryckte den i botten vid bromssträckan.
Men man sitter ju ganska bra i de skålade stolarna så det märks väll kanske inte så mycket.
Riktigt rolig upplevelse men man var ju bra sugen på att sätta de i race mode och svänga runt lite mer.

Sen bar det av till Tierp Arena för att testa SM linje banan. Det var en förkortad variant av 2021:s bana då man inte fick köra längs bort då flygplan skulle landa där så nu var den bara strax över 5km.
Blir många varv i morgon då vi ska köra 120km.

Han köra 5 varv innan 15-16 skulle ut och köra.

Banan passar mig då den är riktigt platt och lite kurvig så jag hoppas orka hänga med i morgon.

På vägen hem så körde vi förbi Ulvagubbens självplock för att plocka lite jordgubbar.
Det var nog över 10 år sen sist vi plockade själva. Riktigt mysigt och gå och plocka lite själv och småttingarna tyckte det var riktigt kul också trots att de inte vilje ditt ifrån början.





Inga kommentarer: