fredag 7 juli 2023

Service hos Cykloteket och monark träning

Ikväll blev det en vända till Cykloteket i Västberga för att hämta ut min Trek Top Fuel 9.9 XTR som Fredrik Danielsson hade gjort en grundlig dämparservice på både fram och bakdämparen.

Nu går den riktigt fint igen och låsningen fungerar som den ska. 
Riktigt snabb och fin servise.

På kvällen tänkte jag att jag skulle testa Monarken då det regnade ute och jag inte orkade hålla på att tvätta och meka.

Nu när jag bytt hela drivpaketet så blev den riktigt tyst och det kändes nästan lent när jag trampa.

Hade glömt att den var så tyst ifrån början då jag kört med den i 13 år och den sakta men säkert slitits ut lite.

Blev ett kort och hårt pass med 20 stycken 30 sekunders intervaller och en avslutande 5 minuters på 110% av FTP.



Inga kommentarer: