torsdag 8 september 2011

Blev några varv uppför Nybohovsbacken idag

Det fick bli Nybohovsbacken idag. Hade från början planer att köra med Fredrikshof på Ekerö. Men då jag inte sluta jobbet förens kl 19 så var det kört. Fick då stressa upp Addicten uppför Nybohovsbacken istället.
Bästa tiden gick på 2:17 idag så det var några sekunder från rekordtid.

På de andra varven var jag grymt seg och fastna dessutom i bilköer så de tiderna blev inte bra. Hamna på runt 2:40 och jag tror inte det bara var för bilarnas skull utan jag kände mig grymt stum när jag skulle dra igång igen efter inbromsningen och kom inte riktigt igång efter det.

Körde sedan hem via Örnsberg och Mällarhöjden och drog en intervall efter bommarna vid de nybyggda lägenheterna upp till toppen bakom Mällarhöjden.

Då kändes det plötsligt bättre i benen och jag fick nytt personligt rekord på 3:44.
Har inte kört där så mycket förut och kommer inte ens ihåg om jag tagit tid med Addicten så det var kanske inte så mycket att hurra över.
Men det var första gången under 4 minuter som jag har klockat så halvbra var det nog i alla fall.

Inga kommentarer: