tisdag 20 september 2011

Första turen med min Scott Addict CX

Blev en fin runda med CXen idag. Hade först tänkt köra träningstävlingen vid Sköndal men den var så tidig och jag hade en del på jobbet att göra. Såg att HappyMTB skulle ut på en fin CX runda kl 18:30 från Hammarby så det passade perfekt. Kom ditt glad i hågen och tänkte att nu ska det bli åka av på min nya hoj.
Patrik
Det blev ett EPIC fail efter ca 200 m då jag lyckas dubbelpunktera. Ända sen jag skrev att jag inte fått punktering på 10 år så verkar jag varit förföljd av punkatrollet. Jag får ju aldrig en punka heller utan det är minst 2...
Som tur var ordna det upp sig då Stisse var snäll och låna ut en slang till mig. Det var även en till snäll Happyit som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på som låna ut sin lampa så jag kunde fortsätta köra. Scott Addict CX
Sen när jag var klar med lagningen så drog vi vidare mot Fisksätra via grusvägarna från Hammarbybacken. Vi fortsatte via golfbanorna och ut till Erstaviken och sedan hemåt mot Älta och Flaten.
Satan vad kul det var att köra.
Det var så där härligt smala grusvägar där träden bara hängde ut som gjorde att det var ganska tight och det kändes som det gick i 190. Lägg till en hel drös med grymma kurvor på det och den ytterligare fartkänslan man får av att det är mörkt så får man ett riktigt roligt pass med både teknikåkning och fartträning.

Ja det laddades ganska friskt på sina ställen. Satt fint att få sträcka ut benen ordentligt och få lära sig hur Scotten fungerar i kurvor och höga farter.

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Grymt underhållande runda idag! Så har man stoppat förfallet ett par dagar till också. :)

Per Kumlin sa...

Ja såna här rundor vill jag ha mer av, grymt kul.
Punkteringarna kan jag dock vara utan...:-)