söndag 11 september 2011

DM i Rudan gick inte som jag tänkt mig

Oskar vaknade vid 7 idag och var pigg som få så det blev till att leka med honom ett tag.
Slängde sen i mig en frukost och cyklade till Rudan.
Tog ett par uppvärmningsvarv och hämtade numerlapp.
Det var en ganska teknisk och rolig bana med inte allt för många backar.
Tyvärr så verkade jag inte ha fått i mig en tillräcklig frukost för det kändes som jag hade fått hammaren redan innan start.
Jag drog i mig ett par Enervit Liquid gel och hoppades på det bästa.

Kände mig grymt seg i starten och hade svårt att hänga med. Körde på så gott jag kunde och drog i mig en hel stor flaska av Enervits koffein sportdryck.
Jag kunde hålla ett skapligt tempo sen min inte på långa vägar från det jag borde klara om jag var pigg.

På 4:e och 5:e varvet så fick jag punktering igen på både fram och bak så då försvann den lilla motivation jag redan hade.
Det var bara små burpningar så jag kunde bara pumpa upp det lite gran.

Fan jag fattar inte hur jag kan få så många punkteringar nu när jag aldrig har fått det förut.
Nu hade jag dessutom helt nya däck och fälgband både fram och bak.
Jag hade i och för sig inte kört in dem ordentligt så jag hoppas att det bara är det som är problemet.

Nu har jag i alla fall fyllt i en skopa till med gucka både fram och bak och pumpat upp det till 3,5 bar och snurrat runt dem ordentligt så jag hoppas det håller.

Inga kommentarer: