söndag 28 oktober 2012

Kompiscrossen i Ursvik och besök i Åkersberga

Blev mitt första långa pass på ett par månader idag. Cyklade till Ursvik där det var Kompiscross. Det var runt 40 pers som hade samlats för att köra den ganska tekniska banan som Simon hade lagt.
Kompiscrossen
Vi skulle köra 9 varv på banan som var ganska snabb idag då det frusit till lite.
Tänkte att den borde passa mig ganska bra trots att det var en del backar.
Första 2-3 varven gick ganska bra men sen hög det till i korsryggen och all kraft försvann.
Det var länge sen jag fick så ont i ryggen. Senast var långlopps SM i somras.
Det kändes som jag blivit stelopererad i ryggen och den var helt låst.
Föll som en sten genom fältet sen var det bara att gå i limphome läge och rulla i mål.

Cykla hem sen och fick ihop 3 timmar och 10 minuter totalt. För några år sen hade det inte varit någonting men nu räknas det som en av de längre passen jag kört på året.

Blev en sväng till Åkersberga för att hälsa på Cissi och hennes 3 veckors gamla Milla efter träningen.
Det var en riktig liten baby på 3,2 kg. Så liten har inte ens Oskar varit.
Oskar kan man ju leka med nu och busa runt med.
Men det här lilla livet fick jag verkligen vara försiktig med. De är ju nästan ledlösa när de är så små.
Det var en sött liten prick.

På vägen hem blev det ett stop på Indiska Sazna för lite middag.
Sazna
Det var riktigt god mat och trevlig personal.

Nu är det Partaj på Kanal5, riktigt roligt program speciellt parodin på Arge snickaren.

Inga kommentarer: