fredag 2 augusti 2013

Dolphin House världens mecka för fridykare

Idag drog hela familjen till Dolphin House med Corona Divers.
Vi åkte först buss ifrån Makadi Bay där vi bor till Hurgada sen blev det en stor båt ut till reven där förhoppningsvis delfinerna skulle vara.














Det var lite över en timmes resa med båt dit så Eva och Oskar passade på att sola lite.













När vi kom fram så var det såklart en massa andra båtar där som också skulle se delfiner.
En del var lite extrema och skulle jaga runt de stackars delfinerna med båten.
Vi tog det som tur var lugnt och parkerade båten sen fick vi simma runt lite i det fina revet.

Tror de andra som jagade runt med de stora båtarna inte såg så mycket för delfinerna bara simma ifrån dem så de som skulle dyka han bara hoppa i för att se dem försvinna och blev sen tvungna att hoppa upp igen:-)

Vi som bara simmade runt lite lugnt bland reven hade lite bättre tur, i alla fall jag.













Det var riktigt grymt att få simma med delfinerna så nära.













Det var ett riktigt stort stim jag kom in i och jag fick simma riktigt länge med dem då båtarna inte såg dem.













Det är verkligen fina djur de små liven. Kul att de låter en komma så nära också och att de är så snälla.













Jag han tyvärr inte få fram kameran när hela flocken kom simmande mot mig och några av dem snurra runt mig några varv på en armslängds avstånd.
Det var riktigt mäktigt.

Vi åkte sen till ett annat rev och fortsatte simma runt lite innan vi drog hem.






















Oskar fick som vanligt hänga med i sin badring. Tyvärr så somnade han igen när delfinerna kom. Han lyckas alltid på något set somna vid fel tillfälle.













- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: