torsdag 1 augusti 2013

Mycket fiskar och tubdykare

Idag blev en ganska lugn dag. Vi tog en sovmorgon till nästan 10 sen knata vi till den lokala stranden efter frukost.
Eva passade på att fridyka lite gran medan jag höll koll på Oskar.













Jag tog några turer också.














På eftermiddagen tog jag en kort tur med båt till Corall Reef tror jag det hette, trodde det skulle vara något ute till havs men det visade sig vara vid hotellet som vi bodde på förra året så det var lite snopet.
Men de hade som tur var fortfarande fina koraller och fiskar.














Jag åkte med tubdykarna och de skulle ut på öppet vatten så jag hängde inte med så långt då jag inte ville bli överkörd av en båt på vägen upp.













Jag var tydligen nere på 16 meter enligt dem och jag tog rekord i att hålla andan medan jag simma nere med tubdykarna. Var nere nästan 2 minuter så det kändes bra.













Ville dock inte ta några rekord i djupdykning idag då Mats inte var här till undsättning ifall det skulle hända något. Tubdykarna kan häller inte göra något då det alltid är vid ytan eller strax innan det kan bli problem.

Har dock vid flertalet tillfällen blivit erbjuden luft nere på djupet.
Det är grundläggande kunskaper när man tagit dykcert att det får man under inga omständigheter göra då typ lungorna kan sprängas på vägen upp.
Undrar om de fått dykcertet i cornflakespaketet.

Fick fortsätta själv sen så jag höll mig ovanför 15 meter. Som tur var fanns det mycket intressant där också.













Var ovanligt mycket liv i vattnet idag. Kul och få flytta runt bland alla fiskar och bara njuta.













I morgon bär det av till Dolfine House. Blir en heldagstur där vi förhoppningsvis får se lite delfiner igen.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: