söndag 17 augusti 2014

CX TT Sköndal

Då det inte gick som jag tänkt mig på Cykelvasan igår så fick det bli lite CX TT i Sköndal idag för att få lite fart i benen.
Cyklade ditt som uppvärmning och fick nästan en timme ditt.
Det var ett ganska stort gäng som tagit sig ditt för att köra.
Vid starten så var det Fredrich som drog upp tempot följt av Robin, Birjer och jag.
Fredrich fick tyvärr ont i magen efter 2 varv av 6 och tvingades bryta.
Då var det Birjer som gick upp och drog. Jag hängde på efter och körde om vid hoppet då de andra sprang över. Blev dock inte långvarig längs fram då Birjer kom om igen.
I mitten på 5:e varvet gjorde Robin ett stort ryck och drog ifrån. 
Mård kom efter tillsamans med Erik.
Jag försökte hänga på men hade inga krafter att köra ikapp.
Ut på sista varvet så kom Birjer ikapp och om då jag hade gott på rött lite för länge så orkade jag inte hänga på där heller så det blev en 5:e plats för mig där.
Får vara nöjd ändå då jag körde MTB och de andra körde cross.
Blev en tur till Hellas för att köra lite skog efter racet.
Var riktigt tort och fint i skogen där.
Resten av familjen kom till Hellas sen för att ta en fika och promenera lite. Hade fått ihop 3,5 timme då så det kändes ganska lagom.
Oskar hittade utegymmet där så han ville styrketräna lite.
Han tyckte det var riktigt roligt att hänga i ribborna. Han skulle hänga så länge tills han ramla ner själv.
Lite situps fick det bli på slutet. Då var vi båda genomkörda och varma så vi tog oss ett dopp i sjön efter det.
Riktigt skön dag. Det hade lovats ösregn idag men vädret blev riktigt fint så det satt fint med ett dopp, var ganska varmt i vattnet också.

Inga kommentarer: