lördag 30 augusti 2014

Bockstensturen klar

Idag var det Bockstensturen som stod på schemat.
Det är det längsta loppet i långloppscupen och ganska krävande också.
Det hade regnat en hel del under veckan och natten så banan skulle bli ännu mer krävande.
Det var ca 1000 pers till start så det skulle bli kul att köra 
Kom i väg ganska bra men redan efter någon km kände jag att backdäcket tappat luft.
Hoppades på att jag skulle hinna till toppen av den långa backen så att fältet skulle hinna dra ut sig lite först.
Tyvärr tog det bara några km till så var däcket alldeles för mjukt.
Stanna och körde i en kolsyrepatron och kan högst förlorat en minut men då klungan fortfarande var samlad och det gick fort så kom jag långt bak.
Sen var det bara att börja jaga resten av rejset.
Fick nästan dra hela de 9 milen som var kvar.
Fick några svackor när det var riktigt lerigt och ryggen pajja ur och då tappa jag några stycken som jag hade tagit lite hjälp av.
Sen när det var 3-4 mil kvar så bomba jag på så gott det gick och kom ikapp klunga efter klunga. Var dock väldigt utspritt då banan var så krävande.
Lyckades köra upp mig till en 9:e plats i min klass så det får jag vara nöjd med.
I herrelit var det Matthias Wengelin som vann förre Wetterhall och Fredrik Edin.
Nu ska det bli grill hemma hos Edin med teamet.
Ska bli riktigt gott.

Inga kommentarer: