lördag 23 augusti 2014

Testkörning av VM banan i Lillehammer

Idag har det blivit 4 varv på VM banan. Den var lite i längsta laget. 
Hela 7 km och det var inga lättcyklade kilometrar. Det var typ skakig liftgata och rotig och stenig singeltrack och en massa lera hela varvet runt.
Det fanns 3 ställen med A och B linjer.
Den första var ganska lätt sen blev det lite svårare och sist kom den som var mest kniksig.
På första varvet så lyckades jag krascha ner för den lättaste.
Bra start på dagen. Det gick inte att se över kanten så jag tvekade lite och valde fel spår.
Men det var bara att springa upp igen och köra en gång till och då gick det galant.
Andra var heller inget problem. Det var 2 hopp efter varandra och det på det andra var man tvungen att ha lite fart annars hade man kraschat i diket.
Sen kom den sista. Den såg väldigt brant ut och lite småstenig.
Stog och tvekade ett bra tag och såg hur de andra körde.
Men det såg lätt ut för de som körde så jag tänkte att det borde inte vara några problem.
När jag väll rullat ut så var det inga problem alls. Som vanligt så såg det värre ut än det var.

De första 2 varven körde jag lugnt för att hitta bästa spårvall. De 2 andra försökte jag gasa lite mer.
På sista så började det ösregna.
Jag körde ändå alla A linjerna så det kändes bra att jag kunde sätta dem trots att det var blött och halt.

Tog runt 30 minuter för mig att ta mig runt de där 7 kilometrarna.
Det kommer bli en tävlingstid på runt 2 timmar om vi ska köra 4 varv som det är sagt. Lite väll långt för att vara en XCO tävling.
Vinnartiden brukar ligga på 1:15 i vanliga fall så det borde kortas ned ett varv.
Får se vad de säger på mötet på måndag.
Lerigt och tungt kommer det att bli hur som.

Jag var glad att jag tog bilen upp så jag slapp cykla ner i regnvädret.

Hade nog blivit väldigt kallt annars.

Inga kommentarer: