måndag 8 september 2014

Lite fluktande på nästa års Scottcyklar

Efter 2 dagar med tävlande så fick det bli vilodag idag. Har haft mycket på jobbet och jag skulle på CRT möte på kvällen så jag hade redan planerat in att det skulle bli lugnt på träningsfronten.
Dock blev mötet inställt men då tänkte jag att det kunde vara skönt och bara vara hemma och relaxa lite.
Har tittat lite på Scotts nya cyklar för nästa år.
Det blir en ny Scott SPARK 900 Premium som tävlings MTB då jag har varit grymt nöjd med den jag har nu.
Sen vet jag inte riktigt om det är dags att byta ut min landsvägshoj också. Den har inte gott många metrar men samtidigt vill jag inte förlora för mycket innan jag säljer den så jag får se hur jag gör.
Skulle i och för sig vara skönt och få allt 11 delat så jag slipper ha olika kedjor, kransar och växelreglage här hemma. Det ska ju vara lätt och bara växla om något råka gå sönder eller börja strulla innan tävling. Sen får man inte glömma bort allt det är alltid lite extra kul med nytt.




















Min vinterhoj blir likadan men lite andra färger än det här året så jag är inte helt säker på om jag skall byta upp mig där heller. Hade det varit 11 delat bak så hade jag bytt på en gång. Det är en riktigt grym cykel men jag vet inte om det är värt att byta den i år. Får fundera lite till på det tror jag.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Per
Vill du köra HH banan på onsdag, den andra halvan som de visade i förra onsdagen? Jag var med då och kommer nog ihåg det mesta samt har GPS-spårningen vi kan gå efter. Mötas i Kista vid 17-snåret och dra mot HH banan? Ring om du vill 070-9277180
/John

Per Kumlin sa...

Synd jag missade den här onsdagen. Jag tänkte försöka köra på söndag och se om jag hittar runt då. Vill du med då?