tisdag 2 september 2014

La Concasseur GP - Farstakrossen

Ikväll blev det La Concasseur GP vid Farstakrossen. Det var sista deltävlingen i Stockholms Landsvägscup.
Cyklade ditt som uppvärmning så jag fick nästan en timmes körning ditt.
Var ett helt gäng snabbingar som hade samlats för att köra ikväll.






























Vi körde ett mastervarv först sen skulle det bli 40 minuter + 2 varv.
Det gick i ett riktigt högt tempo de första 20 minutrarna så jag trodde nästan jag skulle bli avhängd.

Det roliga var att det inte var i backen jag tappa utan det var i accelerationen i kurvan efter nedförsbacken.
Vågade inte pressa för mycket i början och stora fartökningar var inte min grej.

Lyckades som tur var hålla mig kvar och sakta men säkert började jag få in snitsen.
På slutet verkade tempot ha gott ner för då var det mycket lättare att hänga med.

Sen kom sista varvet och det gick ganska lugnt i början men sen när man skulle svänga in till målbacken så började alla köra på.
Hamnade lite för mycket i mitten som vanligt så jag blev lite låst. Hittade dock ut på vänstersidan tillslut och drog på allt jag kunde.
Körde om ganska många men kom igång lite för sent.
Får vara riktigt nöjd med spurten och att jag inte gav upp när jag höll på att bli avhängd i början.
Riktigt kul träning det här och bra med alla fartökningar, det behöver jag.






























Sen blev det prisutdelning och dags att cykla hem igen.






























Fick ihop nästan 10 mil på 3 timmar så det känns helt ok.
Resultat kommer upp här sen.

Inga kommentarer: