lördag 6 september 2014

Stockholms CX Cup Täby

Idag blev det lite CX tävling. MTB Täby hade gjort en fin bana ute vid Skavlöten.
Det var en plat och fin bana med en hel del kurvor som passade mig.
Hade fixat uppvärmningen med att cykla ditt så det kändes bra.
Viste inte riktigt hur jag skulle cykla dit så jag ställde in Google Maps på kortaste vägen för att promenera och den drog in mig på Rogslagsleden, det var lite kul att den även tar små stigar.
När det var dags för start så gick jag ut hårt och tog ledningen direkt.
Körde mitt eget tempo genom hela racet och det räckte till vinst idag. Tror jag mest körde ifrån i alla kurvorna.
Kul och få stå på pallen lite.
Sen var det elitåkarna som skulle köra. Flockhart gjorde som jag och tog ledningen direkt och släppte inte taget om den.
Bakom var det ett stort gäng som jagade.
Pallen blev tillslut Flockhart, Damian och Robin.
Riktigt rolig tävling och kul att det var nära så att jag kunde cykla ditt idag.

Inga kommentarer: