söndag 22 februari 2015

Hallo Mr Vägg

Idag blev det ett halvlångt distanspass med Ville och MTB Täby. Både jag och Ville gillar att köra i skogen så trots det ihärdiga regnande och snöandet under gårdagen så bestämde vi oss för att hålla oss till skogen.
Det var riktigt blött och tungtrampat i sorbetsnön.
Vi möte upp MTB Täby vid Löttinge och de gillar som tur var också att cykla i skogen.
Vi drog ut på en massa tekniska stigar mellan Täby och Vallentuna och sladda runt i spåren.
Det gick i ett ganska högt tempo där längst framme så efter ca 3 timmar möte jag den beryktade väggen.

Jag kan säga såhär, möta väggen när man kör tekniska tungtrampade stigar där man står still i nedförsbackarna om man inte trampar var väll sådär. Det var länge sen jag var såhär slut.
Jag drog i mig en flaska Enervit sportdryck och smutade på lite smågodis på vägen hem.
Det tog ändå ca 1,5 timme hem sen och det gick inte fort. 
På slutet var det knappt styrfart och i några av backarna fick jag till och med gå.
När jag kom hem ville jag bara krypa ner i sängen och sova.
Men som småbarnsförälder så går inte det riktigt.
Det var bara att slänga i sig lite käk och försöka få liv i kroppen och sen dra iväg med Oskar på födelsedagskalas.

Inga kommentarer: