torsdag 26 februari 2015

4x4 på 400watt och en extra minut på 550watt

Idag blev det ett pass här hemma igen på Monarken. Körde ett 4x4 pass på 400 watt. Tänkte jag skulle börja lite lugnare så det fick bli 400watt.
1:a och 2:a gick bra så jag tänkte att om jag klarar 3:e sittandes hela tiden så skulle jag höja till 410 watt.

3:e gick också bra så nu tänkte jag att det bara är att ladda på sista.
Öka till 410 och körde sittandes i 2,5 minut men sen tog det stop.
Ställde mig upp och börja spurta och höll det några sekunder.

Oftast har det gått att växla mellan stående och sittande för att få lite variation och hålla ut, speciellt när det är sista intervallen.

Men nu när jag satte mig ner igen så var det som om någon bara klubba ner mig. Det tog tvärstopp så det var bara att ta en minipaus och sen köra sista minuten.
La till en extraminut på slutet efter en lite längre paus och körde på 550 watt sen fick det räcka för idag.

Inga kommentarer: