tisdag 10 februari 2015

Idag satte jag 410 watt på 4x4

Viste inte riktigt vad jag skulle köra idag när jag kom hem ifrån jobbet.
Kände mig ganska seg och trött och var inte supermotiverad.

Men jag bestämde mig för att ta ett pass på Monarken och det fick bli 4x4.
Hade klarat 405 watt föra veckan och kände då att jag hade lite krafter kvar på slutet då jag kunde öka lite på sista minuten.

Tänkte att det är väll bara att testa på 410 watt och se hur långt jag kommer.
Efter 2 intervaller trodde jag att jag skulle kasta in handduken. Klarade precis att sitta hela andra intervallen.

Trodde inte jag skulle klara de 2 sista men då jag med nöd och näppe lyckades köra klart 3:e utan paus så var det bara att ladda fullt på sista.

Efter 2,5 minut så fick jag börja stå. Tänkte att nu är det inte långt kvar så nu kan jag inte vika ner mig.
Växla mellan att stå och sitta var 15sekund och lyckades köra klart hela intervallen.

Fan vad skönt att det går framåt. Har lyckats banta ner mig själv 1kg också.
Tänk om jag kunde fortsätta göra sådana här framsteg till sommaren då skulle jag ligga bra till.
Tyvärr så kommer det att stagnera men det är skönt att det går åt rätt håll, det känns riktigt bra.

Inga kommentarer: