tisdag 23 augusti 2016

Väsjöbacken x 5 och Cefar MYO 4

Idag var det dags att köra lite i Väsjöbacken. Det var nog första gången i år som jag har kört ett riktigt intervallpass där. 5 gånger upp och ner var planen. Kände mig ganska seg i benen och hade inget bra rundtramp idag.
Det var som att jag trampade fyrkantigt så det gick väldigt hackigt.
Det är inte så bra att trampa fyrkantigt uppför Väsjöbacken för den är väldigt hal då det är en massa lösgrus uppför nästan hela backen. Så fort jag ställde mig upp så spann jag loss nästan. Blev till att försöka sitta mycket för att inte halka runt för mycket. Fick skapliga tider ändå
3:17 medelpuls 162
3:27 medelpuls 160
3:35 medelpuls 163
3:40 medelpuls 162
3:30 medelpuls 161





























Väsjöbacken är verkligen skoningslöss då den är skapligt brant hela tiden och sen att den är så hal och slirig så det går inte bara att bryta sig upp. Kändes att det fick räcka med 5 intervaller idag då jag var lite trött. Såg ut som regnet höll på att komma också så det var lika bra kanske.





























Hade rensat lite i garderobben förut också och hittade min gamla Cefar MYO 4. Batteriet och elektroderna var slut men tänkte jag skulle testa att få igån den igen så jag beställde nya.
Den har nog 10 år på nacken den gamla muskelstimulatorn men med lite kärlek så fick jag igång den igen.

Var faktiskt riktigt skönt att köra massage och återhämtning med den så jag skall nog försöka börja använda den igen.


Inga kommentarer: