lördag 27 augusti 2016

Oskar har nu testat MTB Täby Ungdomscup

Idag var det dags för framtidens cykliste att köra lite roliga banor runt Hacksta utanför Åkersberga i form av MTB Täby Ungdomscup.
Oskar var laddad och värmde upp i bikeparken som de hade där.






































Det var ett stort gäng på runt 30 cyklister i Oskars klass så det var kul att det är så många ungdomar som kör.





























Det skulle avverkas hella 3 etapper under dagen så det fanns att göra. Oskar körde på bra men stackaren var van vid att jag cyklade efter hela tiden och nu var jag själv där med Emilia.
Så jag fick springa efter med Emilia på ryggen för att Oskar skulle våga köra runt.






































Ja det är inte lätt att vara liten alltid. Han väntade in mig hela tiden så fort jag inte orka springa med. Var inte det lättaste att springa med en liten Emilia som hade andra planer.
Men det gick bra.





























Emilia ville vara startkanin också. Hon skulle hela tiden springa ut på startrakan innan start och springa ut i spåret.





























Oskar körde igenom alla 3 ettaperna fint och fick en fin guldmedalj som han var väldigt nöjd med.





























Var ett riktigt bra arrengemang idag med mycket folk och många ungdommar som körde. Det bådar gott för cykelns framtid.
I morgon är det dags för mig att köra här då det är Hacksta XC på schemat.

Själv fick jag ett kort väckpass på kvällen uppför Väsjöbacken. Varmt och fint på kvällen.

Inga kommentarer: