måndag 20 februari 2017

Att ha diabetes och vara sjuk är inte det lättaste ibland

Jag var ju dum och sprang ArenaRun i lördags lite lungt då jag kände mig ganska bra. Kände mig faktiskt riktigt bra igår också och var nästan påväg ut och köra ett riktigt distanspass.
Dock hejdade jag mig och tog en vilodag och var hemma och sov istället.
Sen idag så vaknade jag upp och var hostig igen.
I och med att jag inte har rört mig så mycket så har mitt blodsocker skenat iväg. Jag har typ tagit dubbelt så mycket insulin som vanligt och jag har typ käckast hälften av vad jag brukar men ändå legat högt.
Till middagen idag åt jag en liten 10 bittars sushi och drack bara vatten och tog 10 IE i insulin, brukar kanske ta 6 för en sån liten då det i vanliga fall bara är en förätt.
 
När jag sen kom hem hade jag 21 i blodsocker så jag fick ta 10 IE till med insulin. Snacka om att förbränningen gott ner i botten när jag är lite krasslig och inte rör på mig så mycket.
Det har varit så under helgen också även när jag sprang Arenarun så något extraskit har jag åkt på som försämrar insulinkänsligheten. Att vara sjuk gör oftast det men jag har nog aldrig fått det till denna grad förut.

Inga kommentarer: