måndag 13 februari 2017

Distanspass på fina stigar

Idag blev det ett kortare distanspass då jag vaknade ganska sent. Var riktigt trött så jag sov till kl 10 nästan. Var seg och komma ut och skulle även byta klossarna till mina vinterskor då de har varit med några år nu.
Kom till slut iväg runt 12 tiden. Tänkte att jag drar på lite mer då jag inte skulle hinna köra så långt. 
Började med att köra ut på Järvafältet och runt på grusvägarna/stigarna där ett varv och fortsatte sen bort mot Kallhäll. Körde längs med motionsspåren och stigarna längs vattnet där. Det är snabba och fina singeltracks där nu när det är hårdpackat. Försökte håla mig längs vattnet hela tiden då det är fint där.
 
Fortsatte längs med vattnet mot Hässelby och ända bort till Alvik. Riktigt fina spår där.
 
Vid Alvik var det dags att vika upp mot stan och sen köra hem via Solna och skogarna runt Edsviken. Fick ihop 3:14 timmar och 67 km körda på fina hårdpackade stigar och vägar.
Vilken skillnad det blev när jag bytte klossar också. De gamla klickade ur väldigt lätt och ibland kunde jag dra ur dem genom att bara rycka upp dem lite för hårt. Var extra jobbigt om jag skulle hoppa över något och inte viste om jag skulle sitta kvar i pedalerna. 
Nu satt jag kvar fint och det kändes som jag fick mer kontroll nu när de inte var så sliriga.

På eftermiddagen så blev det bowling med familjen ute på stan. Vi körde 1,5 timme och han precis köra 3 rundor.
 
Jag började få upp flyttet på sista rundan och fick till en hel del strikar och spärrar i början.
Men sen gick det utför igen men jag landade på 136 poäng i alla fall och allt över 100 är bra för mig.
 
Kvällen avslutades med en middag på det lokala haket Som Hemma här nere på gatan.

Inga kommentarer: