lördag 4 februari 2017

Idag var det dags för maxtest

Idag var det dags för maxtest här hemma. Visste inte riktigt hur jag skulle ligga till då jag tränat lite annorlunda här i vinter men en del styrketräning och klättring som jag inte gjort förut.
Körde som jag gjort förut med 10 minuter på 50 i kadens där jag började lågt på runt 130 watt sen höjde jag efter 5 minuter till runt 160 watt efter 10 minuter så körde jag på 70 i kadens och runt 190 sen sista 5 minuterna gick på ca 210 watt och sen började själva maxtestet där jag startade med 90 i kadens och 3KP sen ökade jag 0,25 KP varje minut tills jag dog.
Blev långt ifrån rekord men inte superdåligt heller. Orkade upp till 472,5 watt men klarade bara ca 2 sekunder där innan jag inte fick runt benen något mer.
 
Vilade i 10 minuter och sen försökte jag mig på 350 watt i 10 minuter. Har jag bra form så brukar jag klara det men nu klarade jag bara 3 minuter. Körde med 100 i kadens och just nu verkar jag ha svårt att hålla högt tryck med hög kadens.
Ändrade till 70 i kadens och då gick det lite bättre men jag var för trött för att klara hela.

Har lite att jobba på här under vintern.

Inga kommentarer: