söndag 15 oktober 2017

Kompiscrossen Ursvik

Så äntligen efter en veckas frånvaro ifrån träning var det dags att komma ut och testa benen lite gran. Calle Friberg hade bjudit in till en ny bana i Ursvik inför inför Kompiscrossen idag.
Det var grymt mycket cyklister som hade kommit för att testa denna tighta bana med 180 graders kurvor varannan meter. 

6 varv skulle köras på den lite drygt 2,1km långa banan. Kom iväg skapligt bra i starten men ville inte gå för fullt då det var mitt första pass efter förskylningen.
(Foto Sofia Persson Björk)
Var med där framme ett litet tag men på mitten av första varvet kom jag i närkontakt med Patrik Eklund och kavlade framdäcket i vurpan. Sen hamna jag ganska långt bak och det var bara att börja jaga.

Körde ikapp folk sakta men säkert hela tiden sen. Dock så klanta jag till mig på 4:e varvet och körde för långt då jag missade nerfarten på slutet av banan och fick vända tillbaka och köra om. Blev ikappkörd av 3 stycken som jag fick köra om igen. 
Höjde farten lite på sista varvet för att känna på kroppen lite och det kändes helt OK. Tror jag blivit helt frisk nu så jag kan börja träna ordentligt nu igen.

Tror jag hamna på en 11 plats tillslut så det får jag väl vara nöjd med.

Körde min Garmin Virb Ulta 30 på racet också så hela tävlingen finns på film här också.

Riktigt rolig bana med många kurvor. Nu ska jag bara limma mina däck igen så de håller till nästa helg då det är dubbelrace här i Stockholm

Inga kommentarer: