onsdag 25 oktober 2017

Nya vinterhjul

Så var det dags att skaffa vinterhjul till bilen. Har gott och tittat på alla möjliga fälgar och däck. Jag har 19 tum nu och ville gärna ha det på vinterhjulen också. Men sen ville jag helst ha nya Nokian Hakkapeliitta 9 däcken som har kommit men de fanns tyvärr inte i 235/40 R19 som jag behövde utan det fanns bara i 245 och det var alldeles för brett.
Dock så fanns de i 18 tum så jag hade lite beslutsångest.
Men sen valde jag att gå på 19 tum i alla fall. Stod och valde mellan Rial Kibo.
Nitro Razor Matt Gun
 
Avus Racing AC-M03 

Platin Whells P70



































och sist men inte minst SPF CPS-13 Matt Gun





































Till slut så blev det Nitro Razor Matt Gun ifrån Gummihuset då de hade det bästa totalpriset med däck fälg och montering med balancering av allt också.





































Tyckte den såg mest stilren ut och verkade dessutom vara lättare att tvätta än de andra då den inte har så mycket små skrymslen. Den såg riktigt snygg ut i deras fälgtestar app också så jag hoppas att jag blir nöjd när jag får dem monterade i verkligheten också.



Inga kommentarer: