torsdag 19 april 2018

2 varv på Fiskartorpet

Ikväll blev det till att testa 5 km banan på Fiskartorpet.
Det var ett tag sen jag körde där. 
Började med ett lite lugnare varv för att se hur det såg ut på banan.
Det var fortfarande en hel del lera efter all snö som smällt så det var lite tungkört.
Den första långa tekniska backen var ovanligt svår idag också.

Jag lyckades inte ta mig upp utan att sätta ner foten de första 2 varven jag körde. Var tvungen att ta ett sista försök innan jag åkte hem och då lyckades jag.
På andra varvet försökte jag ta i lite mer men blodsockret hade sjunkit igen så jag fick dra i mig lite godis först.
Första halvan gick lite segt men på andra vakna jag till liv lite och kunde gasa på mer.

Körde hem via Edsviken på Mörby sidan och gasade på lite på en sträcka och fick ett Strava KOM på Östra Edsviken så det kändes bra att det fanns lite kraft i benen.

När jag kom hem så tyckte tydligen min Garmin EDGE 1030 att jag tagit i väldigt mycket.

Jag ordinerades vila i 4 dagar. Tror inte riktigt jag körde så hårt.

Inga kommentarer: