tisdag 17 april 2018

Arlanda Test Track

Idag skulle det bli tävlingspremiär på landsväg iform av Arlanda Test Track. Det är en rolig och kurvig bana som går på en bilbana.
Jag hade anmält mig till A klassen vilket nog var lite över min förmåga just nu.
Vi startade vid 19:30 tiden och skulle köra 30 minuter + 1 varv.


Starten gick ganska bra för mig och jag låg längt framme första varvet men sen halka jag ner.
Gjorde en del nybörjarmisstag och körde lite jojokörning.
Tillslut orkade jag inte hänga med. Var alldeles för svag och orkade inte jaga ikapp.
Jag brukar köra bra på den här banan och har aldrig blivit avhängd förut men ikväll var jag inte stark.
Jag körde på tillsammans med en Uppsala kille och vi gneta på men blev tillslut varvade med ca 5 minuter kvar.

Hade hoppats på att åt minstonde hänga med klungan ikväll men benen räckte inte till. 

Inga kommentarer: