söndag 29 april 2018

Cykloteket Lida Loop läger dag 2

Idag var det andra och sista dagen av Cykloteket Lida Loop träningsläger.
Det regnade en hel del på morgonen men alla deltagarna var som tur var taggade trots lite dåligt väder så det var kul.

Vi fick ändra lite i schemat då det skulle bli för lerigt och halt på de ställena vi tänkt köra ifrån början.
Vi vill ju inte att någon ska brytta benen. 
Tror vi fick till det riktigt bra trots att det var lite halt.

Vi körde Loop 2 av Lida Loop för några. Det är den mest tekniska loppen av de 3 så det tror jag var uppskattat att det blev lite skogskörning och inte allt för mycket grusväg.

Några fick lite tekniska småvarv att nöta på och få upp tekniken. Blev en bra blandning av olika slags träningsmoment.


Jag passade på att testa Treks Elcykel vid en av pauserna vi hade.
Grymt skum känsla att knappt behöva ta i för att ta sig fram men riktigt kul.
Det var första gången jag testa en elcykel i skogen.
Det var lite pansarvagnskänsla då den är så tung jämfört med min Top Fuel 9.9.
Det var lite svårt att få med den i kurvorna och rycka upp den över hinder. Men shit vad den gick när jag trampa på.

Efter 4 pass så var det dags och packa ihop och dra sig hemåt. 
Kul och se hur alla deltagarna har utvecklats på de här 2 dagarna.






Inga kommentarer: