onsdag 4 april 2018

Grymt hård backdistans

Idag skulle det bli 15 mil backdistans. Vi skulle köra lugnt och kontrollerat hela tiden sas det ifrån början. Det blev ganska lugnt och kontrollerat de första 55 km till den första stigningen upp till Valldemossa. 
Men sen var det ingen som ville ta det lugnt längre och hornen växte ut på alla.
Isak hade störst horn och kötta upp på 14:58 strax följt av Niklas som körde upp på 15 blankt.

Sen bar det av nerför för en härlig fika och lite återhämtning vid Deia.

Efter det så var det dags för nästa stora stigning upp till Puig Major. 
En härlig klättring på runt 15 km. Jag var ganska seg men trots bara en sallad till lunch så hade jag högt blodsocker på 18 vid starten.
Man ser att det är 3 pilar uppåt i början men så fort jag började ta i lite så vek den ner på en gång.

Den är lite svår att få till min insulinpump. För när jag sätter temporär basal för själva träningen men vi tar en lång fika under passet så skjuter blodsockret i höjden.
Och när jag börjar ta i ordentligt så verkar det inte räcka att jag sänkt basaldosen med 50%. 
Efter Puig Major så var jag hungrig igen trots att jag druckit upp en flaska sportdryck och var hög strax innan starten.

Blev ingen rekordtid för mig där utan det var bara att försöka ta sig upp.
Påväg nerför så kunde jag dra på lite gran och slog följe med Stefan, Erik och Jonathan. Kul att köra nerför som vanligt så det fick bli en liten film på det också.


Blev härliga 152 km idag på 5:44. Lagom krispig i benen då Stefan och jag körde lite partempo till Pollenca på slutet också och fick skapliga tider.



Inga kommentarer: