lördag 31 december 2022

Gott nytt år allihopa och tack alla samarbetspartner för det här året

Då börjar 2022 närma sig sitt slut också. Har varit ett kul år med mycket cykel nu när jag äntligen fått tävla lite.

Jag har kört mer och mer Enduro och där har jag verkligen utvecklats. Branter som jag knappt trodde jag kunde ta mig nerför förut bemästrar jag nu på cykeln.

Riktigt skön känsla när jag sätter ett svårt parti som jag inte vågat köra förut. Har satt i stort set alla mini mål som jag satt för 2022 på enduro.

Det enda som jag har missat var att sätta Trull hoppet i Flottsbro. Jag var där bara 4 gånger varav 2 av dem var tävlingar så jag är inte så ledsen över det i alla fall. 

Jag satte nya kanonen och tog mig nerför det steniga partiet vid Väsjöbaken i stället.

På landsväg har det gott över förväntan också med en 5:e plats på Arlanda Test Track som bäst. Riktigt kul och köra när jag känner att jag hänger med.

Sen har det varit ett dystert år på aktiemarknaden. Inte helt oväntat att det var dags att vända efter flera år med låga räntor och många förhoppningsbolag som rusat i höjden.

Jag var lite för avvaktande och behöll alla mina bolag trots att många var lite högodsare för att jag fortfarande tror på dem.

Med facit i hand borde jag snittat ner och viktat över till lite mer stabila bolag. Nu köpte jag bara i de stabila och investerade inget nytt i de mer belånade bolagen.

Så totalt gick jag ner 35,6%. Med facit i hand så skulle jag sålt av mycket och investerat i lite mer stabila. Men det är alltid lätt att vara efterklok.

Jag ligger dock fortfarande på plus och när det väll vänder så lär det gå upp mycket. Men det lär nog inte hända nästa år. Får nog vänta minst ett år till.

Jag vill passa på att tacka mina samarbetspartner som gjort att jag kunnat cykla med det bästa marknaden har att erbjuda i både när det gäller cyklar och utrustning och grym service.

På MTB har jag fått grym hjälp ifrån 

Och 

Det är på MTB jag tävlar mest och utan deras hjälp skulle jag inte kunna hålla på i den utsträckning jag gjort nu. Cykloteket och Trek har försett mig med Top of the line produkter rakt igenom allt ifrån cykel, kläder reservdelar och utomordentlig service.

Har fått fortsatt förtroende ifrån Rocket Racing Sweden där jag kör landsväg och cross.
Riktigt kul och få vara med i ett riktigt racerlag.
Rocket Racing Swedens samarbetspartner som gjort det möjligt är






















På Naprapatulriksdal så är det Nils Westeberg som ser till att min rygg fungerar som den skall under tävlingar och hjälper till med övningar.

Ett stort tack till alla och sist men inte minst ett stort tack till min familj med Eva, Oskar och Emilia som stöttat mig i vått och torrt.
De har fått stå ut med mycket med alla mina äventyr på cykel.
Emila fick en ny cykel i år och brukar cykla till skolan när det inte är skitväder ute.
Oskar har lagt cykeln på hyllan lite till förmån för basket och friidrott. Kul att han gillar och röra på sig, det är bra.
Han hängde med till Åre och Järvsö och körde lite så han vekar inte ha tröttnat helt.
Skönt och ha en familj som står ut med en.


Nu ska vi fira nyår lite lugnt hos några kompisar över gatan här hemma.
Ett riktigt gott nytt år på er alla så syns och hörs vi nästa år.

Inga kommentarer: