torsdag 22 december 2022

Däckad efter träning

Ikväll skulle det bli ett hårt pass på Zwift med MTB Täby.
10x3 minuter med 1 minuts vila på 105% av FTP.
Började köra men redan på uppvärmningen så kändes det som någon bara slog mig i huvudet med en klubba.
Var helt tom i benen och hade ingen ork alls.
Tog feber men den låg på 36,7 så jag tänkte att jag försöker köra och se hur det känns.
Ibland kan det släppa och bara vara något tillfälligt.

Men jag kom bara 2 intervaller och det kändes som någon bara sugit musten ur en. 
Klarade inte ens av att ligga på FTP.

Fick kasta in handduken och kliva av.
Sen blev jag helt matt och jag tog febern igen och nu låg jag helt plötsligt på 38.

Jag har klarat mig igenom hela pandemin utan att vara sjuk och nu lagom till jul så ska jag åka på feber och bli helt däckad.

Får hoppas det bara är något kort och tillfälligt så jag är på benen till helgen igen.

Det var verkligen länge sedan jag var så här däckad.
Jag brukar bara bli lite småförkyld de gånger jag varit sjuk.

Inga kommentarer: