söndag 5 maj 2024

Capital Enduro Series Resarö blev en blött tillställning

Idag var det dags för race i Resarö då det var den första deltävlingen i Capital Enduro Series.
Vaknade upp till ösregn och det stod att det skulle regna 4,5-6,5 mm så det skulle bli riktigt blött och lerigt.

Höll på och sega för mycket med alla kläder som skulle med så jag han bara testa bana 2 och 3.
2:an var den svåraste och den lyckades jag köra om än ganska långsamt men jag tog mig ner för allt på hjulen så det kändes bra.

De hade tagit bort hoppet på 5:e banan som jag krascha på förra året också så jag ville se hur den ändrade delen skulle se ut.
Kom iväg lite sent till starten sen så det han bli lite kö.

Gick skapligt bra på första ända fram till stenhällen som gick på skrå. Igår när det var grepp kunde man svänga upp vänster och få ett fint rak spår där.

Nu halka jag ur och ramla ner på sidan men höll mig på hjulen.
Tappa dock mycket fart och fick sparka mig upp.

2 andra banan gick det också bra i början och jag tog mig igenom branten som jag haft problem med förut.
Men återigen skulle man igenom ett trångt brant parti med rötter på skrå och för gled jag av helt och fick gå ner.
Det var svårt att komma igång igen då det var brant och halt.

3:e och 4:e banan gick skapligt bra och jag gjorde inga större misstag. Fegade bara lite för mycket.

På 5:e och sista banan gick det också skapligt bra. Höll mig på hjulen men körde alldeles för långsamt på de steniga partierna nu när det var så halt så jag sjönk ner mellan alla stenar och tappade ännu mer fart.

Jag behöver verkligen lära mig att hitta bromspunkter och våga stå på mer när det är brant.
Cykeln klarar det utan problem det är bara min skalle som skall våga släppa på mer.

Vi körde alla banorna 2 gånger förutom andra banan.
Andra varvet gick ungefär som första. 
Klanta till mig igen på skråpartier på första och gled ut och tappa fart.

Resten av banorna gick skapligt bra och jag höll mig på hjulen men det gick inte fort.

Men nu är jag igång med Enduroträningrn och förhoppningsvis kan det bara bli bättre.

Fullständiga resultat ifrån CES Resarö finns här.

Stanna kvart och titta lite på när resten körde i mål sen.

Grymt bra arrangemang och roliga banor. Nu får jag bara se till att bli lite snabbare.




Inga kommentarer: