söndag 13 oktober 2024

Det blev Fristads Cyclocross Weekend dag 2

Var lite i valet och kvalet om jag skulle köra Fristads Cyclocross Weekend idag.
Hade typ sovit hela dagen igår och kände mig mycket bättre.
Oskar ville också köra så jag tänkte att jag testar och kör och ser hur det känns om jag ändå ska ditt.

Oskar startar tidigt vid 9:00 så vi klev upp redan vid 06:30.
Jag och Oskar testade ett varv tillsammans på morgonen och då var det fortfarande snustorrt och det gick att cykla hela banan.

Men precis till Oskar skulle köra börja det ösregna.

De skulle köra 3 varv på banan som nu hade blivit riktigt hall och tungtrampad.

Oskar kom iväg ganska bra i starten.

Oskar körde på riktigt bra tekniskt och körde ikapp många utför och i kurvorna.

Tyvärr krascha han på andra varvet och slog i knät när han skulle ner för en hal kuva på mitten av varvet.
Han klev upp och kämpade sig vidare och körde i mål.

Jag startade sent vid 15:20 så vi åkte hem och åt lunch och vilade lite.

Eliten startade förre oss så vi tittade lite när de körde innan det var dags för mig och se om jag skulle orka cykla.

Blev Belgisk seger där iform av Clement Horny som tog starten ifrån början och lämnade den inte till någon.

Sen var det dags för mig att starta. Vi körde tillsammans med P15-16 och all veteranklassen.

Fick till en bra start och lyckades komma upp ganska långt i fältet.

Tycker jag kör riktigt bra tekniskt och kommer ikapp utför och i kurvorna.
Dock gör jag ett riktigt stort misstag på andra varvet där de har vänt på banan där det fanns trappor förut.
Man kör uppför en backe och sen direkt vänster nerför en brant backe och ska sen upp på andra sidan. 
Tänkte jag skulle försöka cykla uppför den.
Kom upp med framhjulet men orkade inte trampa upp bakhjulet.
Då den var så brant och hall så välte jag och gled ner igen.

Tog ett tag att komma upp men sen var det bara att försöka jaga igen.

Låg hack i häll efter Fredrik Sandberg och försökte komma ikapp men orkade inte riktigt på slutet då jag inte kommit ikapp så mycket.

Tyckte det kändes bra ändå med tanke på att jag varit magsjuk halva veckan här och inte tränat något på hela veckan så jag får vara riktigt nöjd.
Fullständiga resultat ifrån Fristads Cyclocross Weekend finns här.




Inga kommentarer: