lördag 5 oktober 2024

Hagströmska CX

Idag var det dags för Hagströmska CX. Det var jag och Oskar dom skulle köra och Oskar var först ut i P13-14.

Han startade vid 9:00 och skulle köra 3 varv på den snabba banan.

Han tuggade på bra och kom på en 3:e plats i sin klass.

Vid 11:15 var det min tur att starta. Vi startade tillsammans med P15-16 och H30-H60 så det var ett ettrigt gäng som skulle iväg.

Jag körde på så gott jag kunde och försökte hålla jämn fart. Kände mig lite ringrostig i början då jag knappt kört någon cross i år.

Hamnade med Martin Backström och vi körde riktigt jämt. Riktigt kul och ha någon och fightas med.
Vi körde ihop hela racet sen.

Ut på sista varvet så kom jag ut först. Viste inte om jag skulle orka dra hela varvet.
Skulle jag orka ta spurten så måste jag vara först in i springbacken med hindrena. Efter den är det ganska lättåkt men lite svårt att komma om.

Orkade ta mig ditt i ledning så nu var det bara att börja spurta och ta i allt vad jag kunde.
Lyckades hålla undan så det var riktigt kul.

Fullständiga resultat finns här.

Det var tävling rullskidor också samtidigt så det var fullt ös på Lugnet idag.



Inga kommentarer: