söndag 15 november 2009

Cupfinalen i CX-cupen avklarad

Då har jag kört sista tävlingen i CX-cupen. Var en ganska enkel banan med inte alltför tekniska partier.
Det var mest bara att trampa hela tiden. Fanns inte så många ställen som jag kunde avancera på då det var ganska platt och inte så svåra kurvor eller knixiga partier.
Hängde med halvbra i början men i början av andra varvet tappa jag huvudklungan. Körde med Kinky ett tag och försökte skaka av mig honom och en till på dom sista varven så jag kunde köra ikapp 2 veteraner som var precis framför.
Fick en liten lucka men lyckades inte komma ikapp dom framför.


Måste ge cred för den fina hejarklacken som stod utmed banan och hade tänt en bengalisk eld och körde med tutor och trummor längs banan, riktigt grymt. Oscar Ekstam skötte jobbet bra som speaker också både idag och igår så det blev lite stämning runt tävlingsområdet.

På sista tekniska partiet där man skulle hoppa över ett gäng stockar 400m innan mål kom dom ifatt igen.
Var tokstum i benen efter alla hopp så jag orka inte hänga med. Sluta på en blyg 11:e plats. Resultat för Allecrossen finns här.

I elitklassen fick Darvell revanch och utklassa allt motstånd.
Bakom jagade Jens Westergren och Emil Lindgren tätt följt av Calle Friberg

Jens behöll totalen före team kanel med Darvell och Mattias.

Får tacka Patrik och Mats för ett trevligt sällskap och för ett riktigt fint boende med outstanding service.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för all cred! Snyggt och bra kört i helgen!

Per Kumlin sa...

Tackar. Ja det var inte många gånger det var tyst i micken så det gjorde du riktigt bra.