söndag 8 november 2009

Grymt distanspass

Skulle ha kört med Fredrik Edin idag men tyvärr så gick han och blev sjuk. Jag var inte allt för sugen på att köra själv i 4-5 timmar. Jag tänkte att jag skulle se om några i CK Valhall skulle köra så jag cykla till Slussen men dom hade träning på Bosön så det var inga vid Slussen som dom brukar vara.
Tänkte att jag kunde se om Fredrikshof IF hade några så jag drog vidare till Farstahallen. Där var det ett gäng som skulle ut och köra så då var dagen räddad.
Det var bla Peter Eriksson, Björn Dolk och Binny.

Björn och Binny hade cross och skulle köra grusvägar så jag hängde på dom medans dom andra skulle köra landsväg.
Vi körde på grymma småvägar och lättare stigar och Björn var gasglad så han kötta på ordentligt på dom leriga och lite mer tekniska partierna. Det blev lite tävling då både jag och Björn är skapligt tekniska av oss så vi försökte stöta av varandra i skogen. Binny körde starkt också men hade lite problem i leran så det blev lite naturliga intervaller.

Vi kom till Rosenhill och tog en välbehölig fika innan vi drog vidare.
Blev fler sjysta småvägar och stigar via Bröta, Tullinge, Gladö Kvarn och Ågesta. Farten var fortfarande hög tidvis och det var riktigt kul att köra och sladda runt i leran.
När jag kom hem hade jag fått ihop 4 timmar och 45min med en medelpuls på 150. Hade nog inte blivit så hårt om jag kört själv och absolut inte lika kul.

Inga kommentarer: