söndag 1 november 2009

Liten olycka på träningstävling.

Jag och Micke S drog iväg lite småtrötta efter CX tävlingen igår med tillhörande utgång på kvällen med grabbarna grus och damerna till kl 03 på natten. Blev en ganska lugn käll men det räckte för mig att hinna bli trött då jag även var ute på Halloweenfest på fredagen.
Det var jag Micke S, Pontus J, Hans Mård, Simon och Staffan som hade gått upp lite tidigare än vanliga människor en söndagsmorgon för att bräna av 4 heat om 3 varv på Pumpens CX bana vid Storra Skuggan.
Jag var superstum i benen och hade inget tryck i pedalenra för 5 öre så jag låg där bak och sladda meddans dom andra tryckte på.
I ut på sista varvet på första heatet så låg jag bakom Staffan från Valhall som jag försökte jaga ikapp.

I en kurva så får han sladd och bakhjulet försvinner så han lägger sig ner i grusset. Det gick inte så fort och såg inte så dramatiskt ut så jag tänkte att det där är nog lugnt då det brukar hända ganska ofta att man sladdar ur om man kommer in lite för fort. Men jag fråga hur det gick i förbifarten och tänkte att han flyger väl upp på cykeln och börja köra igen men då han sa att det inte gick bra så stanna jag till för att se vad som hänt.

Han måste haft jordens oflyt när han satte ner benet för foten var helt vriden och benet var av.
Jag hämta telefonen och ringde efter ambulans och vi försöke se till så han inte skulle frysa så han fick våra överdragskläder medans han vänta på ambulansen.
När ambulansen kommit och han fått sig en morfinkur så skulle dom klippa av hans sko och strumpor så dom kunnde se hur illa det var. Som tur var hade benet inte gått genom huden så förhoppningsvis slipper han infektioner.

Han tog det som en riktig man och var helt kolugn, som om det var helt normalt att knäcka benet på en träningstävling. Som pumpen sa "han är inte som en fjollig fotbolspelare som grinar för minsta blåmärke när dom snubblar på plan". Stackarn skulle på bröllopsresa med frugan till Karibien. Hon såg inte så munter ut när hon kom för att hämta hans cykel sen och det kan jag förstå, inte direkt det här dom hoppats på innan sin resa.
Jag hoppas han läker ihop snabbt och att dom kommer iväg på sin bröllopstripp.

Inga kommentarer: