lördag 27 augusti 2011

Blev dubbelpunka och en 18 plats på Långlopps SM

Var taggad idag då jag hört att Finnmarksturen skulle vara riktigt teknisk som passar mig bra.
Tältet åkte upp och vi han chilla lite innan start.















Hela CRT gänget stod längst fram i fålla 1 innan starten så det var lite coolt också.
Starten gick och jag hängde med bra i början. Första lilla backen var jag fortfarande med och var inte helt död.

Sen kom vi till backen som jag trodde skulle leda upp till grustaget som brukar vara riktigt brant och lång så jag släppte förbi mer folk än vad jag borde.
Men backen gick inte ända upp så då hade jag lite krafter kvar.
Stod på som fan för att komma ikapp alla jag släppt förbi och jag började avancera lite.
Efter stenkrossnedförsbacken så började bakändan på cykeln kännas väldigt sladdrig.
Tittade ner och såg att bakdäcket började bli platt, klev av och drog i en patron och hoppades på att vätskan skulle tätta.
Kom typ 1-2 km sen var däcket tomt igen, FAN.

Jag hade som tur var en slang och en patron till så det var bara att stanna och börja meka igen.
Då det var så mycket vätska i däcket satt det som fan så jag fick knappt loss det. Stod säkert i 5-6 minuter och fnula med det innan jag kunde börja köra igen.
Då jag punka så tidigt så hade ju halva startfältet kört om mig så det var världens köer på stigarna.

Det blev ett jäkla jobb att försöka ta sig förbi alla då det var riktigt trångt. Ville inte Köra för fullt heller så att jag trängde ut några så det blev till att köra ut i spenaten på sina ställen för att komma om.
Blev kanske lite tight ibland, speciellt nedför där jag ville ha farten med mig så jag fick hoppa över stenar för att komma om.
Hoppas ingen tog illa vid sig när jag kom, talade om ifall jag skulle köra om på höger eller vänster och jag tackade alla jag körde om så jag gjorde så gott jag kunde för att hålla medcyklisterna på bra humör.

Foton på mig tagna av JronBike.













Drog själv det mesta av loppet från punkteringen till mål och tog en spurt in på en 18:e plats i min klass.
Får vara ganska nöjd med resultatet ändå med tanke på omständigheterna.


















För mer bilder kan ni gå in på JronBike:s picasaalbum
Banan var riktigt grym och rolig att köra med mycket roliga stigar och även en hel del backar.
Tycker faktiskt den här banan var en av de roligaste långloppen och jag hoppas verkligen fler hittar tillbaka till Finnmarksturen.

Det gick riktigt bra för CRT idag också. 2 guldmedaljer blev det på SM genom Lars Bleckur och Angelica Edvardsson, riktigt grymt kört.
Här har vi Angelica på prispallen















Och här har vi Lars.














Resultat från Långlopps SM och Finnmarksturen kommer här sen.

Inga kommentarer: