onsdag 10 augusti 2011

Blev ett långpass med Happymtb idag

Blev ett lite längre pass än väntat idag. Skulle köra backintervaller vid Hammarbybacken efter jobbet och när jag var klar så hade Happymtb gänget blivit redo för avfärd.
Det var nog över 50 pers som skulle ut idag så det var ett glatt gäng som skulle trotsa halkan i skogen. Happymtb
Tänkte att jag kunde hänga på en bit bara för att få köra lite skog.
Hängde på snabbgänget som skulle ut till Saltsjöbaden via gröna och sen ta blåa hem.
Tänkte att jag skulle hoppa av efter ett tag för att inte bli för sen hem. Men det var lättare sagt än gjort....
Det var ju så roliga stigar och det var svårt att hitta någon bra genväg så jag hängde på dem hela vägen runt.
Lyckades även få mitt första kedjebrott på typ 10 år.
Jag märkte att den börja växla lite konstigt av sig själv. Sen skulle jag ta i lite uppför en bergsknalle och då brast det.
Som tur var hade jag en kedjenit med mig så det var bara att montera ihop igen.

Vi var en hel del snabbingar idag så bitvis gick det skapligt fort.
Erik
Blev en hel del vurpor då det var snorhalt på de blöta rötterna och stenarna.
Jag var inte allt för kaxig när det var blöta stenhällar som gick på skrå och lutade åt helt fel hål i kurvorna.
Men jag gjorde inga riktiga vurpor idag, jag fick bara lite släpp här och där så jag fick sätta ut foten.

Blev som sagt ett riktigt långt pass, runt 4 timmar med ett snitt på 140 och max på 179.

Inga kommentarer: