söndag 21 augusti 2011

Hammarbyhilldistans och middag i Åkersberga.

Idag blev det 2 varv på Hammarby Hill banan med Micke, Stefan, Ville och Angelica. Jag var grymt trött och seg första varvet och hade till och med svårt att hänga med. Då jag var så trött så blev min teknik helt kass också så jag fick ta i ännu mer. Första varvet gick på runt 55 minuter. Sen så piggna jag till lite och då gick det mycket bättre på de tekniska partierna och det blev genast mycket roligare att cykla. Andra varvet gick på runt 52 minuter men det kändes lättare än första. Det var riktigt roliga tekniska spår men det var en del riktiga blöthål efter allt regn igår. Som tur var så var det ganska varmt ute så det gjorde inget. Stefan lyckades precis få en punktering idag när det bara var några 100 m kvar av banan. Punktering
När jag kom hem var det bara att duscha och käka lite innan vi skulle till Åkersberga och träffa Evas kompis Cissi och hennes man Jarko och deras vänner. Cissis syra Ylva var där med sin dotter Maya och hennes man Kristoffer. Maya och Oskar verkade komma bra överens:-)
Maya och Oskar
Åter igen fick vi en riktigt grym middag. Det blev egenpressad köttfärs som det gjordes grymt goda hamburgare av. Här står Micke vid köttkvarnen och fixar till hamburgarna. Notera den lilla grillen bakom honom...:-)
Grill
Det är inte för inte han är en av Sveriges bästa grillmästare. Grymt gott blev det med alla goda grillsåser till och färsk sallad och sen en grymt god efterrätt på det. Mat
Vi har verkligen blivit bortskämda den här helgen när det gäller mat. Blir surt att gå tillbaks till sin gamla matlåda nästa vecka.....

Inga kommentarer: