tisdag 30 augusti 2011

Blev läkarbesök och en lång dag på jobbet

Först på morgonen skulle jag till läkaren och göra ett Spiometri / Lungfunktionstest. Jag hade lite problem med långvarig hosta och ett vinande ljud i lungorna innan landsvägs SM.
Läkaren jag pratade med då trodde jag fått ansträgningsastma.

Då testerna var lite undermåliga så ville jag göra ett mer utförligt test så det fick bli ett Spiometri och Lungfunktionstest.

Jag hade i alla fall inga allergier, men mina lungor var inte de största. Jag fick blåsa i ett sånt där tjockt rör och fick bara 4,85 liter. Normalt var runt 5,2 liter för en normal person enligt läkaren.

Kanske därför jag flåsar som en gris så fort jag ska ta i.
Men det är ju inte så mycket jag kan göra något åt. Det är ju inte direkt så att jag kan få större lungor, bara mer effektiva.

På jobbet blev det sen en del att göra. Blev ett långt möte på kvällen så jag kom iväg runt 21 tiden.
Blev inte mycket träning idag med andra ord. Men jag cyklade som tur var till och från jobbet så jag fick ihop 1 timme totalt med ett par vändor uppför Nybohovsbacken.

Inga kommentarer: