onsdag 6 februari 2013

Lugnt med träning idag, blev Uppdrag granskning på TV i stället

Blev en lugn dag på träningsfrånten idag.
Kände mig ganska mör i benen och skapligt trött så det fick bli en TV-kväll istället.

Såg Uppdrag granskning om nätthatet mot kvinnor.
Det värkar som en del, framför allt män har väldigt lätt för att bli kränkta.
Att inte ge konstruktiv kritik utan börja hota och försöka förlöjliga känns inte direkt så moget.
Tyvärr verkar de flesta som skriver vara över 20 år i alla fall fysiskt.
Lite skrämmande att de inte tänker på konsekvenserna för personerna de kränker med sina minst sagt syrliga kommentarer.

Tror inte de själva skulle tycka att det var så kul att bli förnedrad på nätet så grovt för att man har en annan åsikt i ett ämne.

Det är tydligen lätt att gömma sig bakom tangentbordet och tro att man är anonym, känns väldigt fegt tycker jag.

Kan/vill man inte stå för det man skriver så är det nog bäst och inte skriva det tycker jag.

Vet inte varför jag skrev om det här. Tror att jag fastna lite för det då jag själv tycker att nättmobbningen kan ta lite väll för stora proportioner.
På många sociala media som forum/bloggar/nätverk tycker jag det har börjat ta för mycket plats istället för sakliga debatter.

Inga kommentarer: