söndag 17 februari 2013

Akterseglad på långfärdsskridskor med CRT

Idag skulle jag testa något jag aldrig gjort förut. Nu bjöd nämligen Martin och Lars ut oss på en långfärdsskritskotur. Det närmsta skridskor jag har kommit var ett par gamla hockyskridsor i lågstadiet för typ 25 år sen när det var någon iddrotsdag.

Martin hade varit snäll och fixat fram utrutsning till oss och då jag inte hade någon hjälm med mig fick jag äran att låna Lars Sverigemästarhjälm, stiligt värre.
När vi fått på oss allt var det dags att åka. Det var än upplevelse jag aldrig kommer glömma. Ha ha när det gick i snigelfart var det inga problem att hänga med. Åkte lite för upprätt i början så jag fick grymt ont i framsidan av smalbenen.
Fick lite tips ifrån Lars och Martin och då gick det lite bättre.











Jag hängde på så länge det gick i långsam distansfart. Men så fort tempot trissades upp så blev jag rejält akterseglad.
Så fort jag försökte ta i och åka ikapp så vek sig skenorna och jag bara halka runt. Jag lyckades inte få ner kraften ner i backen utan det bara försvan i sidled.
Jag försökte att hålla mig rak på benen och hålla skenan rakt ner också men ju mer jag tog i destå mer vek sig allt och desto halare och långsammare blev det.

Det här var väl synen jag hade som oftast, ett evigt jagande:-)











Men det var kul att få testa på något nytt och kul att få vara ute med grabbarna och damen (Angelica) och köra.










Jag fick min revansch på slutet i alla fall. När vi kom hem så skulle vi köra plankan. Där van jag utan att behöva ta ut mig med och körde 4 minuter.

Får tacka Lars Bleckur för det fina boendet och Martin Eriksson för lån av utrustning. Riktigt trevlig helg det här.

Inga kommentarer: