söndag 11 augusti 2013

Finnmarksturen körd

Idag var det anrika Finnmarksturen som skulle köras.
71 km med ganska mycket höjdmeter och en hel del stig skulle köras.
Det började med en långsam masterstart genom stan sen släpptes farten fri vid första backen.

Kände ganska direkt att jag inte var med i leken och semestern hade tagit ut sin rätt.
Jag har alltid klarat av att hänga med huvudklungan till toppen av första backen men idag var det kört.
Tappa ganska rejält och fick köra i mitt eget tempo.

Som vanligt så kom jag ikapp lite nedför men inte tillräckligt för att ansluta till de främsta i H30.
Började avancera lite efter någon mil och kom ikapp en grupp med bl.a. Ann Berglund, Erik Lindhal och några till.
Jag fick slita uppför men fick lucka utför ganska rejält men då jag inte hade några nära framför mig så anslöt de igen och jag kom aldrig ikapp.

På slutet så började folk i klungan droppa av en efter en och i näst sista backen kände jag själv att jag började bli riktigt krispig i benen och var tvungen att släppa 2 stycken ur min grupp.

Sista milen kändes som ren överlevnad för mig. Mathias Hjärtström kom ikapp och körde om men jag lyckades köra in på hans hjul nedför sen var det bara att bita i in till mål de sista kilometerna.

Sladda in på en trött 8:e plats i H30 alldeles för långt ifrån segraren Per Arvidsson.






















Men det får jag räkna med när jag har varit i Egypten och svullat i 2 veckor och knappt tränat något, men det var det värt.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: