måndag 5 augusti 2013

Olympic games

Idag var det Olympic games på Hotellet. Alla hotellen i närheten skulle vara med och det bästa skulle utses till vinnare i olika sporter.













Av någon rolig anledning blev jag utsedd till att simma trots att jag inte var med i kvalet igår.
Vi skulle bara simma 50 meter i en 25 meters bassäng.
I kvalet hade jag set att man kunde göra frivändning och det är jag ganska bra på.














Tyvärr blev det något helt annat nu då vi skulle simma med simmössa. Vid vändningen skulle vi hoppa upp på kanten och ta av oss mössan och sen sätta på den och hoppa i igen.

Det misslyckades jag med totalt. Mössan krulla ihop sig och jag fick inte på mig den så där rök alla chanser på pallplats.
Tror jag var en av de snabbaste på att simma men jag klanta bort mig i vändningen.

Det var kul att få ställa upp i alla fall.
Resten av dagen har varit ganska lugn. Oskar fortsätter att dyka och gör det riktigt bra.

















Oskar simma riktigt långt själv med bara armpuffar på idag också.
Vi blev riktigt imponerade av honom. Oskar börjar verkligen få in tekniken nu.













Resten av dagen spenderades i Makadi Water World där Oskar hittade en tysk liten tjej som han sprang runt med hand i hand och åkte rutchkana med.

Har även hunnit med ett kort 4x4 pass på den gamla motionscykeln de har på gymet här.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: