tisdag 13 augusti 2013

Cykelvasaladd med 4x4

Försökte mig på ett 4x4 pass ikväll. Vill få upp lite form till Cykelvasan.
Det brukar ta ett par veckor för mig att hitta tillbaka efter en slapp semester.
Nu kände jag mig fortfarande lite stum i benen efter Finnmarksturen.

Jag tror jag fick storsläggan på slutet av tävlingen för när jag dragit i mig 3 bullar en halv flaska sportdryck, pastan med drycken till så låg mitt blodsocker fortfarande bara på 10. Den borde legat runt 20 efter all den maten.

Antar att det är det som gjorde att benen kändes som stockar + att jag inte tränat så mycket.

Började som vanligt på 420 watt men klara bara det första intervallen.
Fick ta två 10 sekunders pauser på 2:a och 3:e intervallen. På sista fick jag gå ner till 400watt för att över huvud taget klara mig.
Det gick riktig segt på slutet. Får hoppas att det släpper lite till helgen så jag kan köra på lite på Cykelvasan.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: