torsdag 22 augusti 2013

Täbymtb öppet KM

Stressa iväg till Åkersberga efter jobbet för att köra Täbymtb:s öppna KM.
Starten skulle gå kl 19:00 och jag sladda in på parkeringen 18:50.
Skruva ihop cykeln lite snabbt och skulle sen försöka hitta starten.

Det visade sig svårare än väntat. Enligt hemsidan skulle det bara vara några hundra meter ifrån parkeringen så jag snurra runt där men hitta ingenting.
Det visade sig att det var ett par km till starten så jag missade den med ett varv.

Men jag hade inte tänkt åka ända bort till Åkersberga för att vända hem igen så jag hoppa in när täten med Jesper Andersson, Ville, Johan och Erik kom.
Tappade tyvärr efter nästan ett varv så det blev till att köra själv.

Det var en riktigt platt bana med en hel del sten.
Riktigt rolig när jag fick upp flyttet på de tekniska partierna.

Blev dock ifrånkörd ganska rejält av grabbarna framför.
Jesper och Ville
Benen var verkligen som stockar idag och igångdragen efter kurvorna gick i slowmotion.
Får bli lite vila i morgon och hoppas på att jag kommer på banan igen.

Kul att det var ett gäng som kom och körde.
Täby MTB
Nästa gång så får jag ta och komma lite tidigare och se till att hitta lite bättre så jag inte missar starten.

Inga kommentarer: