måndag 19 augusti 2013

Distanspass med punka igen

Lämnade först över Lodgyn som jag kört hem åt Fredrik och Angelica till Dacia.
Dacia Lodgy
Drog sen ut på Järvafältet och testade en massa nya stigar.
Hittade en hel del nya som jag inte har kört förut.
Många var tyvärr återvändsgränder och det var många som ledde ut på åkrarna där kossorna var ute och betade.
Kossor
Hittade ett orange spår som var riktigt rolig.
Körde sen vidare mot Kallhäll och körde på något stenigt parti och fick framhjulspunktering igen.
ABUS nya hjälm
Var är oddsen för det? Har inte fått punktering på hela året och nu får jag 2 på raken och dessutom på framhjulet.
Jag pumpar upp och det tätar lite gran men efter en halvtimme börjar det läcka ut igen.
Har då kommit till Hässelby så jag hoppas på att hinna till Cykloteket innan de stänger.
Kör på men det läcker mer och mer så jag får stanna och pumpa var 10:e minut.

Hinner ditt och får laga punkteringen och köper några flaskor med punkaspray.

Kör vidare och tar ett några varv i Ursvik innan jag åker hem.
Får ihop 5 timmars men bara 83km körda.
Skogspartierna tog ner farten ordentligt och stanna och pumpa hjulet alla gånger tog sin tid också.
Passet finns på Strava för den som är intresserad.
Blev en stor middag sen.
Middag
Har faktiskt äntligen kommit under 80 kg. Kanske var därför jag orkade hänga på i första backen på Cykelvasan igår.
Det gick nog lite lugnare än vanligt men jag brukar ändå ha problem att hänga på uppför.
Några kg till så kanske jag blir riktigt snabb:-)

Inga kommentarer: