söndag 5 oktober 2014

Lidacrossen dag 2 blev vinst för mig

Idag var det dags för andra deltävlingen i SWE-Cup cyclocross. Det var återigen ute på Lida som Tullinge SK, CK Valhall, CKCX och Cykloteket racing team bjöd på en fin bana med mycket backar och många kurvor.
Först ut var min klass idag. Vi blev 8 stycken på startlinjen och jag testade som igår att gå ut ganska hårt i starten för att se hur länge det skulle hålla.
Det gick bra. Jag kände att jag hade fördel i kurvorna och innan mål var det en väldigt brant uppförsbacke som var ganska hal på slutet. Jag var en av få som lyckades cykla upp så jag fick ganska mycket gratistid där.
Utöka ledningen där och hade en bra bit över minuten ner till 2:an när jag kom i mål.
Får bjuda på några bilder ifrån gårdagen på mig då jag inte fick några idag.
Blev pallen igår också för mig så det kändes skönt.
På dagens prisutdelnig så hade 3:an redan hunnit gå iväg så det blev jag och 2:an Erik Ernstsson som fick ta emot pris.
I prestigeklassen så var det Martin Eriksson som satte upp farten och tog ledningen.
Han höll nästan ett varv innan Calle Friberg höjde tempot och tog ledningen.
Fredrik Edin var dock med och jagade ikapp. Efter halva rejset hade Fredrik lyckats ta sig om Calle.
I andra gruppen jagade Martin Eriksson fint med Jens Westergren och David Eriksson.
och inte långt efter var Hans Mård på en fin 10:e plats.
Framme i tätten hade Calle Friberg ryckt och Fredrik Edin jagade frenetiskt en bit bakom.
Fredrik körde riktigt starkt men Calle Friberg gick det inte att komma ikapp idag.
Tillslut blev det 2 CRT i topp 5 i Prestigeklassen genom Fredrik Edin och Martin Eriksson.
Fullständiga resultat ifrån Lidacrossen finns här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Bra jobbat Per! Grattis! :-D

Per Kumlin sa...

Tackar så mycket. Ja det satt fint att få avsluta bra:-)