söndag 19 oktober 2014

SCCM 2012 R2 plugg och finmiddag

Har varit lite krasslig här så det har inte blivit någon träning de senaste dagarna.
Fick för ovanlighetens skull en riktig sovmorgon till 11:30 så det satt fint.

Istället för att träna har jag pluggat en hel del SCCM 2012 R2. Idag har jag suttit med OS deployment och jobbat med bootimager, OS imager, OS installers och lekt lite med alla inställningar och skapat några Task Sequence.

Har satt upp PXE boot på min DP så nu ska jag försöka installera in en klient ifrån min VirtualBox, får se hur det går.
Tog lite längre tid än jag trodde och få ihop allt.

Har hunnit med en finmiddag på Bistro Mammsen på Rosenlundsgatan 44B.
Grymt god mat och riktigt bra service.
Så dit lär vi gå igen någon gång.
Blev mätt och belåten och Oskar verkade gilla maten också.

Inga kommentarer: