lördag 11 oktober 2014

Kompiscrossen Ankdammen

Idag blev det ett kort och hårt pass. Cyklade till Ankdammen på Norra Djurgården där det vankades Kompiscross.

Det var ett stort gäng som ville köra sig trötta på den snabba banan runt Ankdammen. Det skulle trampas i runt 40 minuter och varvet tog ca 5 minuter runt.

Idag var det Jesper som satte upp farten och Fiffi och jag låg bakom och jagade. Efter 2-3 varv orkade vi inte riktigt hänga på och fick släppa.
Jag orkade inte dra någonting idag utan Fiffi fick göra jobbet idag.

Efter några varv kom en ifrån Enköping ikapp och körde om. Fiffi hängde på men jag orkade inte sega ikapp. De fick inte så stor lucka utan höll kanske 100-150 meter framför hela tiden men jag hade verkligen inga krafter att gå ikapp.

Närmade mig lite på slutet men det var inte tillräckligt.
Var riktigt kul att köra idag. Kom 4:a idag och jag var väll den ända med MTB där så jag får vara riktigt nöjd. 

Blev till att cykla hem sen som nedvarvning.

Fick ihop runt 2 timmar i sadeln idag så det får jag vara OK, kort och hårt.

Inga kommentarer: